Jeden głębszy co dnia to gwarancja zdrowia
Do lamusa odchodzą ostrzeżenia lekarzy o zgubnym wpływie alkoholu na nasze zdrowie. Pity z rozumem pomaga dbać o nasze serce równie skutecznie, jak regularne uprawianie sportu - wynika z raportu opublikowanego w "European Heart Journal", oficjalnym piśmie Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego.
- Borys Szyc pije w samotności
- Wjechali w sklep po trzy butelki wódki
- W brytyjskim pubie pożałują Ci piwa
- Martwe serce zaczęło znowu bić
- Jak pić, żeby nie mieć kaca
- Pijany labrador miał 1,6 promila
- Matura bez bólu >>
Pogoda
POLSKA
Wtorek 2012-05-22

temp. min 6°C max. 31°C
opady:
niewielkie opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Badania trwały aż 20 lat i objęły 12 tysięcy kobiet i mężczyzn. Wynika z nich, że picie niewielkich ilości alkoholu znacznie obniża ryzyko pojawienia się chorób serca i układu krwionośnego.
Okazało się, że u osób, które w ciągu tygodnia piły od jednej do 14 doz alkoholu (jedna doza=10 mililitrów czystego spirytusu), ryzyko zachorowania na serce znacznie spadło. Co ważne - spadło o 30 procent w porównaniu do tych, którzy wiedli zdrowy tryb życia i w ogóle nie tykali napojów wyskokowych. A to oznacza, że jeden kieliszek wódki dziennie nie tylko nie szkodzi, ale pomaga dbać o serce.
Badano także osoby, które już wcześniej uskarżały się na problemy z układem krążenia. Okazało się, że w ich przypadku uprawianie sportu było tylko trochę korzystniejsze niż regularne picie alkoholu.
Jak łatwo się domyślić, najlepsze dla zdrowia jest uprawianie sportu połączone z sięganiem po niewielkie ilości alkoholu. Tu ryzyko zachorowania na serce spada aż o połowę - wynika z badań naukowców.
















































Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!