Wino i piwo są dobre... dla kości
Szklanka wina lub butelka piwa dziennie wcale nie muszą być szkodliwe dla zdrowia. Wręcz przeciwnie - badania dowodzą, że niewielkie ilości alkoholu wzmacniają kości osób, które ukończyły 60 lat.
- Przepuść prąd przez wino
- Kup ekologiczne wino od samego Stinga
- Menu "ostatniej wieczerzy"
- Nauka o winie we francuskich szkołach?
- Matura bez bólu >>
Pogoda
POLSKA
Poniedziałek 2012-05-21

temp. min 5°C max. 30°C
opady:
śladowe opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Wykazali naukowcy z Tufts University w Bostonie. Zajęli się oni starszymi ludźmi, którzy są szczególnie narażeni na osteoporozę. Analizy wykazały, że niewielkie ilości alkoholu spożywane regularnie poprawiają gęstość ich kości (a przez to zmniejszają łamliwość).
Podobne badania przeprowadzano już wcześniej, jednak tym razem uczeni skupili się na dwóch rodzajach wysokoprocentowych napojów - winie i piwie. Zwrócili przy tym uwagę, że choć pite w małych ilościach pomagają, gdy przekroczymy zalecaną dawkę, zarówno piwo, jak i wino mogą osłabyć nasz układ kostny.
Dlaczego tak się dzieje? Piwo prawdopodobnie zawdzięcza swe dobroczynne właściwości niewielkim ilościom krzemu. W przypadku wina sprawa nie jest na razie jasna.
Artykuł na ten temat ukazał się na łamach "American Joural of Clinical Nutrition".









































Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!