Jajka nie podnoszą poziomu cholesterolu
Ile jajek można zjeść w tygodniu? Trzy - zalecają zazwyczaj lekarze i dietetycy. Tymczasem to nieprawda. Najnowsze badania wykazały, że jajka wcale nie wpływają na poziom cholesterolu i wolno je jeść, ile dusza zapragnie.
- Grejpfrut lekiem na całe zło
- Jabłka chronią przed zawałem
- Dodaje kilogramów, utrudnia odchudzanie
- Ludzkość przetrwała dzięki groźnym chorobom
- Jagody chronią przed rakiem jelit
Pogoda
POLSKA
Poniedziałek 2012-02-13

temp. min -24°C max. 2°C
opady:
śladowe opady
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Obaleniem popularnego żywieniowego mitu zajęli się naukowcy z University of Surrey. Przeanalizowali oni wyniku kilkunastu badań dotyczących jajek i cholesterolu. Wynikało z nich, że zalecenie jedzenia najwyżej trzech jajek w tygodniu nie jest już aktualne. Jajek można jeść ile chcemy - czym więcej, tym nawet lepiej, bo są one jednym ze składników zdrowej diety.
- Chlesterol znajduje się w jajkach, ale jest go zbyt mało, by wpływał w jakikolwiek sposób na ogólny poziom cholesterolu we krwi - powiedziała Victoria Taylor, dietetyk z British Heart Foundation.
Jeśli zaś mamy czegoś unikać, to tłuszczów nasyconych - a więc czerwonego mięsa, ciastek, makaronów. Należy przy tym również pamiętać, że sama dieta to nie wszystko - odpowiada tylko za jedną trzecią cholesterolu, który krąży w naszym organizmie. Na pozostałe dwie trzecie wpływa palenie, nadwaga i brak aktywności fizycznej.
Najnowsze zalecenia zostały opublikowane w biuletynie brytyjskiej organizacji British Nutrition Fundation.





















































~m4sel2011-07-10 14:47
tłuszcze nasycone w makaronach ? a to ciekawe
Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!